Dag 2 & 3 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anniek Schlette - WaarBenJij.nu Dag 2 & 3 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anniek Schlette - WaarBenJij.nu

Dag 2 & 3

Door: Anniek Schlette

Blijf op de hoogte en volg Anniek

03 September 2014 | Spanje, Salamanca

Lieve allemaal,

We zijn al weer 2 dagen verder.. De tijd gaat nu al snel :P Ik ga even iets terug in de tijd om alles te vertellen. Maandag 1 sept: Amanda en ik gingen dus mee met de rondleiding. Dat was erg leuk. Helaas vertelde de gids alles in het Spaans dus daar heb ik vrij weinig van meegekregen, Amanda heeft nog wel wat dingetje voor me vertaald, maar natuurlijk niet alles. Verder was er een hele grote groep Italianen die ook mee gingen en die ontzettend langzaam waren.. Overal moest een foto gemaakt worden en dan het liefst met de hele groep. Daarom duurde de rondleiding erg lang (ruim 2,5 uur!) en dat was wel even afzien in de hitte. Wel heb ik alle toeristisch plekjes van Salamanca gezien. Zoals bijvoorbeeld het beroemde universiteitsgebouw met de verstopte kikker in de gevel. Ik kon de kikker alleen echt niet vinden.. Dus de gids heeft hem uiteindelijk aangewezen. Men zegt dat als je de kikker zelf vindt jou dat geluk en een goede studietijd brengt. Grappig is ook wel dat ik nu ook snap waarom elke winkel hier vol ligt met kikkers! Verder moesten we ’s avonds even opzoek naar iets te eten, want ik heb alleen ontbijt&lunch hier. Ondanks alle echte Spaanse restaurantjes werd het de Mac, omdat dat gewoonweg makkelijk was. Het was ontzettend druk overal maandagavond (zo rond 10en al) Het blijkt dat maandag een van de drukste dagen is om uit te gaan, wie had dat gedacht!

Gister had ik al mijn tweede les. Spaans is toch wel een lastige taal. Vooral zelf zinnen vormen is lastig, omdat je maar heel weinig woorden kent. Ook begreep ik van de docent dat het gister abnormaal warm was voor deze tijd. En ik moet zeggen dat het met 36 graden ook behoorlijk warm was. Mijn les eindigt om 13.00. Ik ga dan gewoon naar huis en om 14.15 ongeveer is er hier dan lunch en siësta. De meeste winkels zijn dat gewoon dicht en het is eigenlijk te warm om de straat op te gaan. Daarom vond ik dat wel een goede tijd om wat huiswerk te maken.

Felicitas, Antonio en Veere (de Duitsers en de Nederlander uit mijn klas) zouden ’s middags tegen 5 uur naar het zwembad gaan en ze hadden gevraagd of ik mee ging. Het bleek ook meteen dat er nog iemand hier in huis zit die ik nog niet had ontmoet, namelijk een Belgisch meisje! Dieuwertje is vrienden met die mensen uit mijn klas, dus zij nam mij mee naar het zwembad waarvan ik het bestaan tot dan toe nog niet eens wist. Er zijn dus al twee mensen waarmee ik hier gewoon Nederlands kan spreken. Het zwemmen was natuurlijk heerlijk in deze tropische temperatuur. Het zwembad was een soort Borgele bad. In de open lucht en met een stukje gras ernaast. Na het zwemmen deden we nog een potje kaarten en tegen half 8 gingen we weer naar huis. Toen heb ik nog eventjes een paar boodschappen gedaan (lees water, magnetronvoedsel, brood, appels, tomaten en koekjes gehaald), want ik moest natuurlijk nog iets eten ’s avonds. Dat werden cherry tomaatjes met een magnetron hotdog. Ik moet nog even creatief worden in avondeten bedenken met alleen een magnetron tot mijn beschikking. Waarschijnlijk wordt het gewoon een broodje!

De tijden zijn hier trouwens heel anders zoals jullie misschien al gelezen hadden. Het is even wennen, maar door de warmte gaat het ook eigenlijk wel vanzelf. Alleen de lunch vind ik persoonlijk erg laat, daar moet mijn buik nog een beetje aan wennen :P

Vandaag was ik een beetje moe. Het stormde hier vannacht namelijk nogal en daar ben ik helaas een aantal keren wakker van geworden -.-‘ De Spaanse les was ook weer pittig. Er passeerde veel woorden die ik nog nooit had gehoord. Het ging over familie en vrienden. Alle verschillende relaties (oom, nicht, zus, oma, vader etc.) en we moesten dus ook onze eigen stamboom tekenen. Verder moesten we een foto uitzoeken (op onze mobiel XD) en vertellen wie er op de foto te zien waren, hoe oud ze zijn en waar ze wonen. En dat allemaal in het Spaans.. was erg lastig. Ook vandaag was het weer warm. Dus uit school heb ik even een uurtje geslapen (lang leve siësta) daarna geluncht. De ‘lunch’ is trouwens bijna een driegangenmenu. Je krijgt meestal soep vooraf, daarna iets van groente, vlees en aardappel. Vandaag was het vis met tomatensaus en paprika (blegh ik ben geen paprika fan.. gelukkig mag je het laten staan) en als toetje kun je dan kiezen uit verschillende soorten fruit of een ijsje. Dit keer was er watermeloen en je krijgt dan niet gewoon wat stukjes maar een enorme schijf waar je als hele maaltijd al zo’n beetje genoeg aan hebt.

De rest van de middag heb ik toen gebruikt om te studeren en een beetje in te halen van hoofdstuk 1&2. Rond 6uur was ik dat wel een beetje zat, dus heb ik zelf (met boeken!) nog wat door Salamanca gewandeld, beetje geprobeerd om te ontdekken waar wat nou precies is. Het is toch wel echt een prachtige stad. Het wordt de gouden stad genoemd, omdat de meeste gebouwen een goud/gele kleur hebben en zeker in de zon was dat mooi te zien. Daarna heb ik nog een uurtje op een bankje voor een prachtige kerk in de zon zitten leren. Wat een privilege! Toen door de stad met een ijsje en een broodje terug naar huis gelopen. Ondanks al het leerwerk, voelt het stiekem wel een beetje als vakantie.

Hoe is het met iedereen in Nederland?

Liefs,

Anniek

p.s. Er is een foto die is ingezoomd op de gevel van de kathedraal. In die gevel is een astronaut te zien. Vrij bijzonder als je bedenkt dat het als versiering op een kathedraal staat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anniek

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 13029

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 30 Juli 2018

Erasmus Granada

31 Augustus 2014 - 17 Januari 2015

Spanje

Landen bezocht: