Valencia: Week 5 & 6 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Anniek Schlette - WaarBenJij.nu Valencia: Week 5 & 6 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Anniek Schlette - WaarBenJij.nu

Valencia: Week 5 & 6

Door: Anniek Schlette

Blijf op de hoogte en volg Anniek

07 December 2014 | Spanje, Valencia

De week erna had ik helaas nog steeds ’s middags les. Met een beetje haasten kon ik gelukkig maandag wel om 19u naar de intercambio bij mij om de hoek. Was weer gezellig en leerzaam. Een van de mensen aan mijn tafel vertelde nog dat er bijna elke dag wel ergens een intercambio in Valencia was. Wist ik helemaal niet!

Ik had met Isabel, Celeste en Philippe afgesproken dat we iets zouden gaan doen deze week, ’s ochtends, want telkens uitslapen begon ook wel wat te vervelen :P. Dus woensdagochtend hadden we afgesproken om te gaan picknicken in Turia. Isabel was helaas ziek, maar Celeste en Philippe waren er wel. Het weer was ook heerlijk, niet koud en er was zon! We hadden allemaal wat te eten meegenomen en hebben gewoon heerlijk daar in de zon gepicknickt :D Daarna hadden we natuurlijk gewoon les. Donderdag gingen Philippe en ik mee met Celeste uit school. Celeste kookte voor ons, heerlijk pasta karbonade en daarna gingen we samen naar een intercambio die in RadioCity was. We moesten wel even zoeken waar dat precies was, maar met google maps kom je erg ver :P De intercambio was daar wel iets anders. Minder georganiseerd. Op maandag en woensdag word je echt aan een tafel geplaatst, Spaans en Engels daar elkaar. Hier kon je gewoon gaan zitten waar je wilde. Was wel prettig dat ik Celeste en Philippe al kende dus! Verder was het erg gezellig. Een mevrouw aan onze tafel was een lerares Spaans, dus zij verbeterde ons. Wel lastig was dat zij reageerden in het Engels, want zij wilden immers Engels leren en wij spraken in het Spaans. Pfoe dan moet je je aandacht er heel erg bijhouden, want je bent geneigd gewoon vrolijk in het Engels te spreken.

Vrijdag was Isabel gelukkig al weer een beetje beter. We gingen toen met z’n allen (hun oude klas + ik) eten bij Tanto Montas, een hele bekend tapas restaurant, en daarna zouden we uitgaan. Het eten was erg lekker, veel montaditos, maar met ontzettend veel verschillende soorten beleg. We zouden naar Mya gaan, maar daar ga je meestal pas tegen 2u heen.. Dus gingen we (Isabel, Philippe, Celeste en ik) naar Celestes appartement. Waar we gezellig hebben gekletst en popcorn aten tot het tijd was om naar Mya te gaan. De muziek vonden we allemaal een klein beetje tegenvallen deze keer, want ze remixten bijna alles. Het leukste deel van het liedje kwam dan net en dan veranderden ze het alweer :P Verder was het heel leuk, was er nog nooit geweest, want de vorige keer kwamen we niet binnen, maar nu was het dus vrijdag en voor 18+. Het was aardig druk en we kwamen Arthur en Joey nog tegen (die waren mee uiteten geweest). We zijn gebleven tot 6u en ik geloof niet dat ik ooit in mijn leven zo lang gedanst heb.. Iedereen was dan ook ontzettend moe XD

Gelukkig was het zaterdag en kon ik uitslapen! Het weer was ook nog eens harstikke slecht. Veel regen en wind. Juan (mijn gastvader) vertelde me dat het nauwelijks regende in Valencia, maar dat als het regende alles in één keer uit de lucht valt. Dat gebeurde dus dat weekend. Zaterdag dus lekker binnen gebleven en een beetje uitgerust. Zondag wilde ik eigenlijk wel wat doen, dus regenjas aan gedaan en naar het strand gegaan.. Toen ik in de bus zat begon het ontzettend te stormen en te onweren, dus toen had ik wel een beetje spijt dat ik naar buiten was gegaan.. toen ik echter uit de bus stapte was het droog en was er alleen heel veel wind!! Ik had geluk dus. Het was wel wat koud en de halve boulevard stond onder water, maar het was heerlijk om zo langs de zee te lopen. Helemaal naar het einde gelopen waar ik een reuzenrad aantrof. Daar waren ze dus een kermis aan het opbouwen :D Later bleek dat deze rond kerst open zou gaan. Gelukkig hoefde ik niet helemaal terug te lopen, maar kon ik heel makkelijk met een andere bus terug. Het uitwaaien was wel heerlijk.

Toen was het alweer december :o. Valencia was al een beetje in kerstsfeer, maar voor mij was er eerst een pakketje van Sinterklaas. Die ik helaas 5 december pas open mocht maken.. Maandag zijn Celeste, Isabel en ik naar Dulche de Leche geweest. Dat bleek in mijn straat te zitten en volgens een vriendin van Isabel verkochten ze daar de beste chocolade taart. De taart was inderdaad heerlijk, ontzettend machtig en chocoladig XD Het bleek ook een soort organisch cafeetje te zijn, want ze hadden bijvoorbeeld geen gewone coca cola, maar organische cola. Was wel erg lekker, je kon proeven dat er veel minder suiker in zat. Daarna gingen we naar het centrum voor de kerstmarkt. Bleek helaas niet zo heel veel te zijn, gewoon een paar kraampjes maar wel leuk om gezien te hebben natuurlijk. Op plaza Ayuntamiento waren ze ook al bezig me versieren, want er was een ijsbaan, palmbomen met lichtjes en een (nep) kerstboom! Omdat de kerstmarkt niet zo veel was zijn we nog een beetje de stad in geweest. Isabel zocht een Duits kookboek (ze is Duits) om aan haar gastmoeder te geven. Helaas hadden ze dat nergens. Toen zijn we naar de mercado centraal geweest voor heerlijke Patatas Bravas :D Had dus niet zo heel veel honger meer toen ik thuis kwam voor het avondeten. Gelukkig was het niet zo erg veel.

We hadden deze week ook weer ’s ochtends les gelukkig! Wel weer een andere lerares, maarja dat is bijna elke week zo.. Donderdag gingen Celeste en ik uit naar school naar de kermis. Helaas bleek daar dat hij nog niet open was. Ze waren nog steeds bezig met opbouwen, dus er was nog helemaal niets te zien. We zijn dus beide, maar gewoon weer naar huis gegaan. ’s Avonds zouden Isabel en ik bij Celeste gaan eten. We aten iets heel lekkers. Heb het recept gevraagd en zal het thuis ook eens maken (wat is natuurlijk nog een verrassing ;)) Daarna hebben we een film gekeken. Gewoon in het Engels XD Namelijk de erg bekende en grappige disneyfilm Frozen! Hadden zowel Isabel als ik nog nooit gezien. Celeste al wel een aantal keer, dus die vond dat we hem ook gezien hadden moesten hebben. En ze had gelijk het was inderdaad een erg leuke en grappige film!

Vrijdag was het 5 december :D Pakjesavond in Nederland en een klein beetje pakjesavond in mijn kamertje hier. Helaas was het ook de laatste dag van Celeste, Isabel en Philippe in Valencia. Zij zouden allemaal weer naar huis gaan. Wel grappig, hun hele klas kwam aan op dezelfde dag en bij toeval gingen ze ook weer op dezelfde dag. Mijn hele klas zou dus weg gaan :/ Alleen Maurice en ik bleven over.. Erg jammer dat ik alweer afscheid moest nemen en vooral heeeeel jammer dat iedereen tegelijk weg ging!! Na school dus even mee geweest naar Celeste haar appartement en daar afscheid genomen van hen. Als troost had ik thuis wel een sinterklaaspakket, met een paar kleine cadeautjes en vooral heel veel lekkers! Er zaten zelfs cadeautjes in voor mijn gastouders en –broer. Was wel leuk om dat uit te leggen in het Spaans. Nouja eigenlijk makkelijk, want Gouda was met de optocht in het Spaanse nieuws geweest! I.v.m. de hele pietendiscussie.. :/

Toen moest ik me dus een heel weekend zelf vermaken, maar gelukkig ging dat prima. Zaterdag eerst naar de stieren arena en het Taurino museum dat daarnaast is geweest. Was wel interessant om iets over de echte Spaanse cultuur te leren. Ze gingen alleen wel al om 2u dicht, dus ik had nog een hele dag over. Daarom ging ik de stad in. Daar heerlijk rondgewandeld en een beetje gekeken naar een kerstcadeautje voor mijn gastfamilie en naar een leuke kerstoutfit. Zondag ging ik verder met die zoektocht alleen toen in het winkelcentrum Agua. Waar alles in kerstsfeer was, inclusief de immense El corte ingles. Ook nog naar het andere winkelcentrum aan de overkant van Turia geweest, El Saler. Beide zijn ontzettend groot en bijna op loopafstand van elkaar. In El Saler geluncht bij Cien Montaditos. Het was zondag dus de hele kaart was 1,- daardoor was het wel ook heel erg druk. Leuk was dat op de begane grond van het winkelcentrum een soort speeltuin was gebouwd om een kerstboom heen, met een stoel voor de Kerstman. Helemaal versierd dus. Opzich is er in de stad niet veel kerstversiering. Alleen in het centrum en in de winkelcentra eigenlijk.

Liefs,

Anniek


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Anniek

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 13066

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 30 Juli 2018

Erasmus Granada

31 Augustus 2014 - 17 Januari 2015

Spanje

Landen bezocht: