Erasmus Granada: Week 12-15 - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anniek Schlette - WaarBenJij.nu Erasmus Granada: Week 12-15 - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anniek Schlette - WaarBenJij.nu

Erasmus Granada: Week 12-15

Blijf op de hoogte en volg Anniek

24 Mei 2018 | Spanje, Granada

Lieve allemaal,

Het is weer een maandje geleden dat ik iets voor mijn blog heb geschreven en dat komt doordat ik een druk maandje heb gehad! Ik heb heel veel leuke dingen gedaan met als hoogtepunt twee bezoekjes uit Nederland. In de eerste week van mei waren Papa & Mama in Granada en twee weken later kwam Chris hierheen. Heel erg fijn om hen allemaal weer even in het echt gezien te hebben, dat is toch anders dan via whatsapp of skype!

Deze maand was ik dus zelf ook een toerist in Andalusië. Mama & Papa hadden een autootje dus konden we samen een aantal steden bezoeken. Zo zijn we naar Cordoba geweest, waar in die week het patio festival begon. Dat was erg mooi, veel privé huizen zetten hun deuren dan open voor het publiek om hun tuinen te laten zien. De meeste patios bestonden uit witte muren met heel veel verschillende bloempotten en soorten bloemen. Sommige mensen hadden hun patio nog versierd met beelden of schilderijen. We hadden een beetje pech met het weer, in de ochtend was het wel vrij zonnig, maar in de middag ging het al snel regenen. Gelukkig hadden Papa en Mama de mezquita nog niet gezien, dus zij konden dat bekijken. Ik was daar al in geweest op mijn vorige tripje, dus ik ben naar een museum over de arabische baden geweest. ‘s Avonds hebben we heerlijk Paella gegeten in een restaurantje waar ook een flamenco optreden was. Zo’n flamenco blijft toch altijd een spektakel. Een van de andere dagen had ik les en zijn Papa en Mama naar Málaga geweest. De andere dagen waren we in Granada om de stad te bekijken, zo zijn we nog ‘s nachts naar de tuinen van het Alhambra geweest. Verder gingen we vrijdag naar Seville, hele mooie stad dus ik vond het leuk om er nog een keertje geweest te zijn. Het Alcazar was erg indrukwekkend, ik raad iedereen aan om dat ooit te bezoeken. Erg groot, mooi gerestaureerd en met een geweldige tuin het is ook geen wonder dat het ook gebruikt wordt voor films en series (zoals Game of Thrones). Mama en Papa bleven een hele week, dus we konden ongelofelijk veel bezoeken en samen doen. Het voelde voor mij gewoon als een weekje vakantie! Het was dan ook wel raar dat zij zondag weer terug gingen naar Nederland en ik dit keer niet mee terug naar huis ging zoals altijd na een vakantie.

Gelukkig had ik eigenlijk weinig tijd om daar verder bij stil te staan, want mei is ook de laatste maand dat ik lessen heb aan de universiteit. Dat betekent dus dat ik veel deadlines had/heb en er al wat voorbereiding is voor de examens in juni. Chris kwam twee weken na Mama en Papa, dus ik had precies een weekje om weer bij en vooruit te werken voor de uni. Mijn tweede week in mei bestond dus vooral uit dat. Afgewisseld met de wekelijkse tapasavondjes natuurlijk. Chris kwam vervolgens aan op maandag en die had iets meer geluk met het weer, want we hadden vooral zon! Samen de toerist uitgehangen in Granada, ook het Alhambra bezocht (nu bij dag) op vrijdag, en natuurlijk veel tapas gegeten. Opnieuw had ik eigenlijk gewoon een week vakantie! Gelukkig had ik inderdaad de meeste dingen voor de uni af, dus ik kon er ook echt een vakantieweekje van maken. Heel erg gezellig en na zo’n lange tijd heb je toch altijd heel veel om over te praten. Perfect voor tijdens het tapas eten eigenlijk.

Afgelopen week was eigenlijk het ‘raarst’ Mama & Papa en Chris hadden hun reisjes naar Granada beide al vroeg geboekt en destijd was dat allemaal nog heel ver weg, maar nu ze hier zijn geweest, voel ik het einde van mijn Erasmus ook naderen. En dat terwijl er nog zoveel dingen op het programma staan voor de komende maand. Ik heb mijn terugvlucht nog niet geboekt, maar waarschijnlijk zal ik rond midden juli terugkomen. Dat is vrij laat, de meeste studenten gaan midden/eind juni of begin juli al terug naar huis, dus misschien dat mijn plan ook nog iets veranderd. In ieder geval moet ik eerst mijn examens allemaal nog maken, alle andere deadlines heb ik nu bijna allemaal gehad, dus dat scheelt.

Dan over het programma voor komende maand. Morgen ga ik met vriendinnen een weekendje naar Málaga, en de week erna ga ik beginnen met studeren voor mijn examens. Dat is ook meteen mijn laatste lesweek en het is feest in Granada. Vanaf maandag is er feria (kermis) en het eind van de week vieren ze Corpus Christus. Dit is een heel belangrijk feest voor Granada, maar ik moet nog even lezen wat er allemaal te doen is. In ieder geval ben ik vanaf dan helemaal vrij. Dus ik kan zelf inplannen wanneer ik studeer. Verder staan er nog wat stranddagjes op de planning en ik ga nog een keertje naar het Alhambra (maar dan naar de paleizen bij nacht). Daarnaast ga ik waarschijnlijk nog een paar dagen (terug!) naar Valencia, maar dat is pas na mijn examens.

Het naderende einde is een veelbesproken topic onder alle Erasmus studenten, iedereen is bezig met z’n vlucht zoeken en de laatste dingetjes doen. Vanavond heb ik zelfs al het eerste afscheidsfeestje. Desalniettemin heb ik gewoon nog ruim een maand hier! Waarin ik nog heel veel dingen ga doen! Ik hou jullie op de hoogte :)