Valencia: Week 3 & 4 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Anniek Schlette - WaarBenJij.nu Valencia: Week 3 & 4 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Anniek Schlette - WaarBenJij.nu

Valencia: Week 3 & 4

Blijf op de hoogte en volg Anniek

23 November 2014 | Spanje, Valencia

Lieve allemaal,

Onder het genot van pepernoten en kerstmuziek ga ik mijn best doen om deze afgelopen 4 weken te beschrijven in mijn blog. Ja, het is vandaag precies 4 weken geleden dat ik mijn blog heb geupdate.. en dat betekent ook dat ik alweer 6 weken in Valencia ben :o Had ik al gezegd dat de tijd vliegt?? EL tiempo pasa volando…

Voor het gemak ga ik 2 blogs schrijven. Eentje over week 3&4 en eentje over 5&6.

Allereerst week 3&4
Zaterdag 15 november ging ik met Philippe en Celeste naar het Oceanografíc. We hadden geluk, want er was korting in dat weekend! Het Oceanografíc is bij La Ciudad de las artes y sciences. Zoals verwacht dus ook erg indrukwekkend qua architectuur. We konden gemakkelijk 3 uur daar rondlopen. Het park was verdeeld in verschillende zones. Zo had je een soort ‘zuidpool’ zone met dus pinguïns en een soort van walrussen. Het was ook ontzettend groot een heel mooi om allemaal te zien. Mijn persoonlijke favoriet was de piña pez, oftewel de ananas vis.. en ja die ziet er echt uit als een ananas :D Ook hebben we een dolfijnenshow gezien, wat natuurlijk ook erg mooi was. Daarna zijn we naar het winkelcentrum Agua geweest om tapas te eten. We hebben tapas gegeten bij een hele bekende keten hier 100 montaditos. Een montadito is een klein broodje met beleg en zoals de naam al zegt hebben zij 100 verschillende montaditos. Het is dus de bedoeling dat je een paar ‘nummers’ besteld en als je dat wil nog extra dingetjes zoals chips, patat (met 4 sauzen :D), nachos etc. en dat is dan je lunch!! Het is hier erg populair en in bijna elk deel van de stad vind je wel een van de restaurants. Heeft waarschijnlijk iets te maken met het feit dat het redelijk goedkoop is. Vooral op zondag&woensdag, dan is de hele kaart 1,-, en op maandag, dan zijn alle montaditos 0,50. En het smaakt ook nog goed!! ‘Goedkoop’ eten blijft mij hier verbazen.

Zaterdagavond ging ik met Celeste en vrienden van haar uit. Was ook heel gezellig. Men gaat ook hier tot heel laat uit (laat voor mij in ieder geval :P) om 4u was ik namelijk al harstikke moe en toen waren we eigenlijk net pas in de discotheek. Zondag dus vooral bijgeslapen en verder niet veel speciaals gedaan. De week erna wisselden mijn klastijden van ’s ochtends naar ’s avonds. Erg jammer.. Want toen had ik les van 3uur tot 7uur. Dan heb je toch iets minder aan je dag, want eerst slaap je uit XD en dan is het eigenlijk te laat om nog iets te doen :P En ’s avonds is het natuurlijk al snel donker. Les in de middag was ook even wennen. Vergt heel veel concentratie, ondanks dat je zoveel meer slaapt :P Die week hadden we ook weer een nieuwe lerares, niet heel verrassend eigenlijk. Klein voordeel van ’s middags les is dat je dingen die alleen ’s ochtends open zijn, kunt bezoeken! Zo heb ik dinsdags de Mercado Central bezocht. Een hele grote permanente overdekte markt. Waar het in de visafdeling ontzettend stinkt.. en de kreeft nog vrolijk bewoog :/ dat was iets minder XD Verder is het gebouw wel heel mooi en zijn al die verschillende kraampjes erg indrukwekkend. Ook daar meteen turron gekocht. Turron is hier de lekkernij die traditioneel met kerst gegeten wordt. Ze verkopen het in grote plakken en in heel veel verschillende smaken (dit jaar nieuw: Gin Tonic- en Kaassmaak, gehoord op het nieuws gister). Op de markt verkochten ze een zakje met kleine stukjes en 4 verschillende smaken. Die heb ik gekocht, want zo kan ik even proeven wat de lekkerste is! Tot nu toe heb ik Yema geprobeerd, wat ik niet echt wat vond.. en iets met amandelen en stroop ofzo. Die was wel erg lekker.

Donderdag (20nov) heb ik eerst met Celeste de torre Miguilette beklommen. Dat is de toren recht naast de kathedraal die uitzicht heeft op de hele stad. Ondanks dat het niet zoveel trappen waren, waren wij toch redelijk uitgeput. Ik merk dat ik niet meer echt aan sport doe… gelukkig had Celeste er ook last van XD Van boven hadden we een mooi uitzicht over de stad. We herkenden een aantal punten (torres de serrano bijv.), maar ik geloof dat we het er wel over eens waren dat het niet zo’n mooie stad is van bovenaf. Veel grijs en daken helaas. Verder wel leuk om gezien te hebben! Daarna kwam Isabel ook nog, want we zouden om 12uur naar Plaza del Virgen gaan, daar was een ‘klaag’event. Elke donderdag om 12u kunnen mensen uit de stad daar voor de kathedraal komen klagen over hun problemen. Het zag er erg officieel uit met allemaal mensen in uniform en stoelen voor de kathedraal. Verder waren er ook ontzettend veel mensen. Een man schreeuwde wat dingen in het Spaans en herhaalde dat een aantal keer. Helaas reageerde niemand, dus toen ging iedereen weer gewoon naar huis. Er was die dag dus niets te klagen. Daarna gingen wij dus maar lunchen (100 montaditos) en vervolgens moesten we naar school..

Zaterdag ging ik met Philippe, Celeste en Isabel naar het andere deel van La Ciudad de las artes y sciences. Met het combi ticket konden we ook het Hemisferic en el museo de las artes y sciences. Hemisferic is een groot planetarium. Daar keken we een film over het helaal. Heel mooi en erg indrukwekkend. Je ging er helemaal op ‘in’. Je lag in een soort stoelen en keek zo naar de film. Daarna gingen we naar het museum. Dat over van alles en nog wat ging. Het was ontzettend groot en je kon er veel proefjes en spelletjes doen. Het ging o.a. over klimaat, hout, spieren, elektriciteit, water, heelal, menselijk lichaam. Eigenlijk alles wat je maar kunt bedenken bij de wetenschap.

Zondag ben ik naar Barrio del Carmen geweest (barrio=buurt) daar heb ik wat rondgewandeld. Heb de andere torens nog gezien en ben daarna naar de Jardín Botanico geweest. Er bloeiden natuurlijk niet zo heel veel, dus dat was jammer. Ook even het IVAM (moderne kunst museum) in geweest, maar daar had ik het na één kamer wel gezien, gekleurde rondjes en vierkanten vind ik geen kunst.


Liefs,

Anniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Anniek

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 13089

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 30 Juli 2018

Erasmus Granada

31 Augustus 2014 - 17 Januari 2015

Spanje

Landen bezocht: