Erasmus Granada: Week 10 & 11 - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anniek Schlette - WaarBenJij.nu Erasmus Granada: Week 10 & 11 - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anniek Schlette - WaarBenJij.nu

Erasmus Granada: Week 10 & 11

Blijf op de hoogte en volg Anniek

25 April 2018 | Spanje, Granada

Lieve allemaal,

De tijd gaat zo snel dat ik zelfs even moest tellen in welke week ik ook alweer zit. Het is gewoon al eind april.. En de afgelopen weken waren alweer week 10 en 11 van mijn Erasmus. Dat betekent dat ik gewoon al op de helft ben. Sowieso qua lessen aan de Universiteit, afgelopen week kwam ik erachter dat eigenlijk alle lessen eindigen in de laatste week van mei. Wel prettig eigenlijk, want dan krijg je dus nog twee volle weken om je voor te bereiden voor de examens.

In de afgelopen weken ging mijn Erasmus leventje hier rustig verder. Of nouja, rustig kan ik het eigenlijk bijna niet noemen, we zijn meer tapas wezen eten, hebben meer drankjes gedaan én zijn vaker uit geweest. Heel erg gezellig. Het weer was gelukkig ook beter. Eigenlijk al vrij warm, het heeft de 30 graden al een paar keer aangetikt, en ik heb de zonnebrand (en aftersun..) al uit de kast gehaald. Dus in de afgelopen weken zijn we naar een aantal parken geweest om te picknicken of gewoon lekker van de zon te genieten. Maandagavond is nog steeds onze vaste tapas avond, ik heb dan les tot 20u, en de meeste andere hebben salsalessen tot 20u. Perfect dus om daarna ergens te meeten en samen even het weekend te bespreken. Tevens ook een leuke manier om andere tapasbars te leren kennen, er is hier nogal wat keuze. Verder ben ik met Lea en Elena ook begonnen om af en toe Spaans te spreken. Het gaat eigenlijk veel beter dan we allemaal dachten, plus af en toe zoeken we woorden gewoon op en ik merk dat ik daar ook heel veel van leer. Zo langzaamaan word ik ook steeds zelfverzekerder in het Spaans.

Afgelopen week heb ik ook mijn eerste Spaanse presentatie gehad. We hadden van te voren allemaal onze tekst uitgeschreven, dus het was meer een kwestie van voorlezen. Toch wel een beetje spannend, maar het ging eigenlijk heel goed. Presenteren voor een Spaanse klas (of in ieder geval deze klas) is alleen niet zo heel veel aan. Mensen zijn vrij ongeïnteresseerd, iedereen zit op zijn telefoon of praat gewoon. Kan natuurlijk aan onze presentatie hebben gelegen haha, maar ik heb het idee dat het helaas vaker gebeurd. Maar ik was toch wel trots op mezelf dat ik dat ook eens gedaan heb, de volgende presentatie komt er alweer aan. Dus het was fijn om de eerste gehad te hebben. Met nog maar een maand te gaan, betekent het sowieso dat er veel meer deadlines en opdrachten aan komen. Ik moet dus toch nog even goed gaan plannen voor de komende maand.

Verder was het nog leuk dat we woensdagavond voor Mae West uitgenodigd waren om te komen eten bij een van de monitoren van EMYCET. Hij komt oorspronkelijk uit Paraguay en had iets uit zijn land voor ons gekookt. Heel gezellig, en ook leuk om kennis te maken met een andere cultuur. Het eten was in ieder geval heerlijk! Donderdag waren we overdag weer in het park te vinden en gingen we ‘s avonds naar een open-mic avond. Er waren verschillende Erasmus studenten bij die een optreden gaven, dus dat was helemaal interessant.

En zaterdag ben ik eindelijk naar Seville geweest! Dat stond al heel lang op de planning. Afgelopen week was er Feria (kermis) in Seville en BestLife organiseerde daar een reisje naar toe voor een dag. Het was wel een lang dagje. We vertrokken om 9.30 en na een busreis van 3,5u waren we eindelijk in Seville. Daar kregen we eerst wat tijd om de stad te bekijken, waarna we rond 18.30 richting de Feria liepen. Wat een mooie stad is Seville, veel platter dan Granada, en het voelde ook iets groter. Maar ook met veel geschiedenis en mooie gebouwen. Gelukkig ga ik komende week met Papa en Mama ook nog een dagje, dus dan kan ik bijv. De kathedraal (waar Columbus ligt :o) en het Alcazar bezoeken. De Feria was ook heel indrukwekkend. Het was een groot terrein met allemaal tenten naast elkaar. In de tenten stonden tafels en stoelen, een bar, was er muziek en een dansvloer. De meeste tenten waren privé, van bijvoorbeeld scholen, families en bedrijven, maar een aantal waren voor iedereen toegankelijk. De Spanjaarden waren vrijwel allemaal gekleed alsof ze naar een bruiloft gingen, mannen vaak in pak of in ieder geval in overhemd, en de vrouwen droegen de welbekende flamenco jurken. Heel kleurrijk, ik dacht dat de flamenco jurk vooral een symbool was voor Spanje, maar ze dragen het dus ook echt. Jong en oud. In de straten zag je heel veel paarden met wagens en overal was versiering. Het was erg feestelijk. Achter alle tenten was ook nog een kermis zoals wij die kennen, met attracties en speelautomaten. Wij zijn een tijdje in de tent geweest, hebben toen een rondje kermis gedaan, en de laatste uurtjes waren we weer in de tent om het vuurwerk te zien, en hebben we gedanst. De bus ging om 2.00 weer terug naar Granada, dus we hadden aardig wat tijd. Na zo’n lange dag was iedereen wel uitgeput.

Zondag lekker rustig aangedaan en deze week weer gewoon begonnen. Zondag komen Mama en Papa naar Granada, dus de komende week zal ik ook wel weer wat sightseeing doen :)

Liefs!

Anniek

Voor foto’s zie de link: https://photos.app.goo.gl/dWFhGPq3O3mzAvy62

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anniek

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 13082

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 30 Juli 2018

Erasmus Granada

31 Augustus 2014 - 17 Januari 2015

Spanje

Landen bezocht: