Dag 7, 8 & 9 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anniek Schlette - WaarBenJij.nu Dag 7, 8 & 9 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anniek Schlette - WaarBenJij.nu

Dag 7, 8 & 9

Door: Anniek Schlette

Blijf op de hoogte en volg Anniek

10 September 2014 | Spanje, Salamanca

Lieve allemaal,

Hoe raar ik siësta ook vond, zo’n fan ben ik er eigenlijk nu van. Je mag gewoon niks doen en een beetje slapen voor 3 uur :D Dat klinkt toch geweldig… Waar ik de eerste dagen echt naar buiten ging tijdens de siësta, omdat het tijdverspilling leek om binnen te blijven. Nu slaap of maak ik huiswerk net als de rest van de bevolking hier. Erg goed om wat meer energie te krijgen.

Afgelopen zondag was de aftrap van het festival. Het weer zat helaas een klein beetje tegen.. Het regent veel en dat maakt het ook wel een beetje frisjes. De afgelopen dagen zijn er ook weer nieuwe studenten aangekomen in dit huis. Ik denk dat er zo’n 5 bij gekomen zijn. Druk, maar ook ontzettend gezellig. Het is echt heel erg internationaal hier, omdat er mensen uit alle landen zitten tot nu toe: België, Zwitserland, Italië, Brazilië, Bolivia, Libanon, Oekraïne, Spanje, Turkije, Australië, Bolivia. De halve wereld is hier zo’n beetje vertegenwoordigd.

Zondag is Alina dus langs geweest. Wij zijn samen met Sergio (een nieuwe Spaanse jongen) over het festival geweest, was heel gezellig. Gelukkig scheen de zon toen alweer. ’s Middags zijn we naar de processie geweest. Ook heel mooi om mee te maken. Het leek wel alsof het hele dorp uit was gelopen om deel te nemen (waarschijnlijk wel :P). De lokale bevolking liep in traditionele kleding in een hele lange stoet, met bloemen, muziek, vlaggen, castagnetten en een beeld van Maria door de hele stad naar de Kathedraal. Dat was een beetje de opening van het festival. Het begon om 7 uur en om 8 uur zijn wij weer terug naar huis gegaan, toen was de hele stoet nog niet eens langs geweest.. zal wel een paar uur gekost hebben :P. ’s Avonds ben ik tegen 9u met Luca naar het vuurwerk geweest. Dat was ontzettend mooi om te zien (https://www.facebook.com/video.php?v=10203775062789925&set=vb.1019665245&type=2&theater een video van Luca van het vuurwerk). Ze sluiten het festival op 21 september ook weer af met vuurwerk! Daarna hadden we afgesproken om met mensen uit de residentie uit te gaan. Beetje jammer dat we niemand meer konden vinden in alle drukte.. We zijn terug gegaan naar de residentie, maar daar was iedereen natuurlijk al weg. Toen naar Plaza Mayor dat helemaal afgeladen was met mensen, want daar was een concert. We zijn midden door de massa gelopen, maar hebben het na een half uurtje opgegeven.. Amanda kreeg de berichten van Luca niet, Segrio had mij proberen te bellen, maar het nummer werkte niet.. dus tot zover de moderne communicatie :P Uiteindelijk hebben we een deel van Luca’s klas gevonden en zijn we daar de stad mee in gegaan. Wat heel gezellig was :D Misschien leer ik zelfs nog wel een beetje Italiaans :P als je het maar vaak genoeg hoort..

Maandag was er om 12 uur een kerkmis in de kathedraal ter eren van Maria. Ik vond dat ik toch wel een keertje naar een kerkmis moest, dus dit was een hele mooie gelegenheid. Ik snapte natuurlijk niet zo heel veel van wat de pastoor zei, maar dat was op zich niet zo erg . Het was een mooie mis, waar volgens mij veel belangrijke personen bij aanwezig waren (niet dat ik ze kende ofzo, maar zo waren ze gekleed) Toen de mis afgelopen was regende het ontzettend hard.. En tja ik loop in Spanje dus ik droeg een jurkje en sandalen. Moest dus ongeveer 30 minuten wachten totdat het iets minder regende.. toen maar snel naar huis gerend. Verder heb ik die dag niet zoveel gedaan, behalve een beetje bijgetankt van de vorige avond.. Maandag was trouwens een vrije dag i.v.m. het festival!

Dinsdag had ik gewoon weer school. We kregen 4 nieuwe studenten erbij. Dat is erg veel, omdat iedereen die niets kan natuurlijk in A1 wordt geplaatst. Het is dus een heel moeilijk als er zoveel nieuwe mensen in een keer bijkomen. De mensen waarmee ik in de klas zat waren daar dan ook niet zo blij mee en zij zijn naar A2 gegaan. Ik kijk het voorlopig eventjes aan een beetje herhaling is nog niet zo slecht, als het maar niet saai wordt. Van Veere begreep ik dat ze vanaf volgende week 2 verschillende groepen zouden maken, dan zou ik dus bij hen geplaatst worden. Ik weet alleen zeker dat ik van A2 niet zoveel ga snappen, dus dan herhaal ik liever een aantal dingen. ’s Middags ben ik met Luca, Valentina, German, Diletta en Lucia de stad door geweest (alweer :P, mijn voeten lijden erg hier ondanks de goede schoenen!) hebben heerlijk wat gedronken, wat dingetjes bezocht die de meiden nog niet gezien hadden en opnieuw naar Puente Romano geweest, waar we heerlijk in de zon konden zitten. Onderling spreken zij allemaal Spaans, dus ik krijg de helft mee en het deel dat ze dan vertalen in Engels natuurlijk ook :P Wel goed voor mijn Spaans waarschijnlijk soms ook wel vermoeiend. Tegen 10 uur zijn we met dezelfde groep uit geweest. Salamanca is echt de stad van de studenten.. wat een drukte om half 2 ’s nachts op een gewone doordeweekse dag :O Tevens lopen er overal mensen die je proberen binnen te halen met gratis drankjes, spot goedkope tapas en weet ik wat nog meer XD Vanochtend opstaan was dus echt een ramp.. Heb respect voor alle mensen hier die zo’n beetje elke nacht uitgaan en de volgende ochtend gewoon school hebben. Gelukkig was mijn les ontzettend langzaam door de nieuwe mensen, dat was dan weer een klein beetje in mijn voordeel voor deze keer. In de siësta kon in verder mooi bijslapen, dus dat was prima. Ik geloof dat we vanavond weer gaan… Heb ontdekt dat dat een beetje het schema is van bijna elke student hier: school-slapen-eten-uitgaan-school etc. Misschien dat ik twee nachten volhoud, maar daarna moet ik minstens een weekend bijslapen :P Ben niet zo gewend aan dit ritme! En het is toch ook wel leuk als je iets mee krijgt van de Spaanse les de volgende ochtend.. En dat je iets kan zeggen en niet je stem schor hebt geschreeuwd, zoals Veere maandag had :P.

Voor de rest van de week heb ik nog geen plannen eigenlijk!

Liefs,

Anniek

p.s. Ik heb een paar foto’s, maar die komen later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anniek

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 13092

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 30 Juli 2018

Erasmus Granada

31 Augustus 2014 - 17 Januari 2015

Spanje

Landen bezocht: