Dag 10 & 11 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anniek Schlette - WaarBenJij.nu Dag 10 & 11 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anniek Schlette - WaarBenJij.nu

Dag 10 & 11

Door: Anniek Schlette

Blijf op de hoogte en volg Anniek

13 September 2014 | Spanje, Salamanca

Lieve allemaal,

Een blog bijhouden is eigenlijk veel moeilijker dan het lijkt, want ik heb echt geen idee wat ik kan schrijven. Het is niet eens dat er niets gebeurd hier, maar meer dat je het lang niet allemaal herinnert op het moment dat je dat graag wilt :P

Mijn tweede week Spaans zit er alweer op. De eerste vriendin is weer terug naar huis gegaan. Tijd gaat snel hier.. Ik kan nu al aardig wat volgen van het Spaans. Als men maar langzaam genoeg spreekt en mij de tijd geeft om het door te laten dringen. Spanjaarden spreken trouwens ontzettend snel onderling, dus daar kan ik amper wat van volgen. Zelf echt Spaans spreken is echter een heel ander verhaal. De Spaanse grammatica is lastig.. en ik ken gewoon nog niet echt de zinsstructuur om iets zinnigs te kunnen zeggen :P. Deze week heb ik leren klok kijken, frequenties geleerd, allerlei (vrije tijd) activiteiten besproken, steden beschreven, aan uitspraak gewerkt (dat is toch wel een ramp…) en een boel werkwoorden gehad. Het Spaans kent 3 soorten werkwoorden: regular, irregular en reflexico. Dat laatste kennen wij ook wel in het Nederlands (ik schaam ME), maar dan gaat het automatisch dat maakt het extra ingewikkeld, want in het Spaans heb ik dat taalgevoel nog niet. Verder blijkt nu dat sommige werkwoorden maar 2 vormen kennen. Het hangt dan af van het zelfstandig naamwoord (dus niet van de persoon! :O) of je de meervouds- of de enkelvoudvorm gebruikt. Dat kennen wij niet in het Nederlands..

Qua activiteiten heb ik niet zo veel bijzonders gedaan eigenlijk. Vrij veel met vrienden de stad in geweest. Zo ben ik vrijdagavond met een groep van de residentie naar een van de concerten geweest. Was erg gezellig. Ik denk toch dat het fijn is om in een residentie te zitten, want je ontmoet gewoon veel mensen. Ik weet inmiddels ook bijna iedereen bij naam! Dat is een hele prestatie natuurlijk. Tevens was Jacobs (de jongen uit Australië) vader hier en die is Nederlands van oorsprong. Was grappig dat ik dus gewoon met hem in het Nederlands kon praten :). Het concert was oké trouwens. Tot nu toe was alles een beetje slecht geweest. De muziek veel te hard en de zang niet verstaanbaar. Maar dit concert (vinila von bismarck) was wel iets beter gelukkig. Een van de bars waar we vrijdag tevens zijn geweest, heeft een zwembad erin.. :o Stel je er niet teveel van voor, want het is gewoon een groot opblaas badje :P Waar je niet in mocht duiken stond er heel duidelijk bij, zwemmen was wel toegestaan.. maar ik vraag me af of dat überhaupt gebeurd. Ook zijn er straten hier die alleen bestaan uit bars. Ik vraag me echt af hoe al die bars hier kunnen bestaan, er is zoveel concurrentie! Tevens laten ze hier alle videoclips (van de muziek die ze draaien) zien op hele grote schermen in de clubs zelf, ook nog nooit gezien in Nederland xD

Ik heb me ook aangemeld voor het reisje naar Segovia en Avila. Leek me leuk en een aantal uit mijn huis gingen ook, dus dat is nog wel gezellig! Je vertrekt om 8.00 :o lekker vroeg dus.. Daarbij moeten er wel minimaal 25 mensen mee gaan, anders gaat het alsnog niet door :/ Tot nu toe stond de teller op iets rondom 10.. dus tja ik hoop dat er nog meer bijkomen.

Liefs,

Anniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anniek

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 13088

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 30 Juli 2018

Erasmus Granada

31 Augustus 2014 - 17 Januari 2015

Spanje

Landen bezocht: